back2bank
Együnk halat, de gondoljunk a következő horgászgenerációra is
Nemzetközi összehasonlításban Magyarországon nagyon kevés hal fogy – jóval kevesebbet fogyasztunk belőle az ajánlatosnál. Noha a hazai vízrajzi és éghajlati adottságok kedveznek az édesvízi haltermelésnek, a halfogyasztás előnyös egészségügyi hatásaival kapcsolatban pedig tudományos körökben szinte teljes egyetértés uralkodik, mégis nehezen épül be a mindennapjainkba – inkább csak az ünnepi halászlét és rántott halat ismerjük. Még mi, horgászok is.  Magyarországon az egy főre jutó halfogyasztás négy kilogramm évente, ami messze elmarad az európai országok átlagától. A hal pedig nagyon egészséges, telítetlen zsírsavtartalma hozzájárul a szív megfelelő működéséhez is. Jelenleg is kampány folyik a halfogyasztás növelése érdekében.

Iratkozz fel a legfrissebb cikkeinkre!

Hogy nehogy el ússz a cikkekről! 😀

Név: E-mail cím

Kapj rá! szlogennel halfogyasztást ösztönző kampány indult az „Európai Halászati Alap: a megújuló halászatért” – az Európai Unió és Magyarország támogatásával. Szakértők írásai, interjúk, boltlista és étteremlista is található a kampány honlapján.

Roston készült halA  halhús magas víztartalmának, valamint az izomrostok közötti laza és finom szerkezetű kötőszövetének köszönhetően könnyen emészthető, és elkészítési ideje is sokkal rövidebb, mint az egyéb húsoké. Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy bő olajban sütéskor az étel tömegének akár 20-30%-át is felszívhatja olajban, ami nagyon sok plusz kalóriát jelenthet. Halételeinket is érdemes tehát inkább párolni, főzni, grillezni, teflonserpenyőben vagy sütőzacskóban sütni.

Pedig a hal – mint táplálék – jó tulajdonságait hosszan lehet sorolni. Könnyű és könnyen emészthető, fehérjében gazdag étel, tele hasznos tápanyagokkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Fontos foszfor, fluor, szelén, vas, kálium és kalcium forrás (a tengeri halakban pedig ezen kívül a pajzsmirigyműködésének kedvező jód is található), és gazdag  A-, D-, B2-, B6-, és B12 -vitaminokban.

Együnk halat, de gondoljunk a következő horgászgenerációra isK ülönösen sok szó esik kedvező zsírösszetételéről: az emberi táplálkozásban a halak, azon belül is az olajos húsú fajták jelentik a szervezet számára létfontosságú, ám külső forrásokból pótolni szükséges, többszörösen telítetlen omega-3 zsírsavak egyik legfontosabb forrását. Az omega-3 zsírsavak fogyasztása bizonyítottan jót tesz az egészségnek: a legismertebb haszna, hogy csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát – a statisztikák alapján a nagy halfogyasztó országokban kevesebb a szívbeteg, a pozitív összefüggést pedig kutatások sorozatában mutatták ki az elmúlt évtizedekben. De vizsgálatok tanúsága szerint ezen kívül véd az öregedéstől, enyhíti a gyulladásos állapotokat, erősíti az immunrendszert, jót tesz a bőrnek, megóvhat a krónikus idegrendszeri megbetegedésektől, sőt jótékony hatással lehet a kedélyállapotra is. Mindezek alapján a táplálkozástudományi szakemberek szerint érdemes arra törekednünk, hogy a zsírfogyasztásban az omega-3-ban gazdag táplálékok arányát megnöveljük, erre pedig a halhús az egyik legalkalmasabb tápanyagforrás.

A  Halászati Operatív Program (HOP) – amely Magyarországon a halfogyasztás népszerűsítését tűzte ki célul – kiemelt feladatának tekinti, hogy a halból készült ételek minél gyakrabban és minél több változatban kerüljenek a családok asztalára.
Könnyen és gyorsan elkészíthető, finomabbnál finomabb halas fogások és elkészítési praktikákért látogasson a www.kapjra.hu oldalra.

Változatos receptekért és elkészítési praktikákért látogass el a youtube csatornára:

Havi előfizetés

Előfizetésed havonta megújul. Nincs kedvezmény

Fél éves előfizetés

Előfizetésed havonta megújul. Nincs kedvezmény

Éves előfizetés

Előfizetésed havonta megújul. Nincs kedvezmény

Banner Content

Archívum

img advertisement